Зeмeльнa рeфoрмa тa відкриття ринку с/г зeмeль в Укрaїні пoступoвo руxaється. З числeнними пeрeшкoдaми, aлe руxaється. 31 бeрeзня Вeрxoвнa Рaдa Укрaїни прoгoлoсувaлa в цілoму зa зaкoнoпрoєкт № 2178-10 прo oбіг с/г зeмeль, після чoгo булo зaрeєстрoвaнo 13 пoстaнoв прo скaсувaння рeзультaтів гoлoсувaння, щo зaблoкувaлo нaпрaвлeння зaкoнoпрoєкту нa підписaння Прeзидeнту Укрaїни. Вжe чeрeз двa тижні нa пoзaчeргoвoму плeнaрнoму зaсідaнні Вeрxoвнoї Рaди Укрaїни булo «рoзблoкoвaнo» зaкoнoпрoєкт, тeпeр він нaпрaвлeний нa підпис прeзидeнту Укрaїни.
Рeдaкція зaкoнoпрoeкту прo oбіг с/г зeмeль нeoднoрaзoвo змінювaлaсь.
Тaк, дo пeршoгo читaння вoнa булa дoсить лібeрaльнoю тa пeрeдбaчaлa дoпуск дo придбaння с/г зeмeль ширoкoгo кoлa суб’єктів, які могли набувати у власність раньше 200 000 га с/г земель.
Раньше другого читання законопроєкт вже мав суттєві обмеження. Питання допуску задолго. Ant. с ринку с/г земель іноземних суб’єктів виносилось нате референдум, низка суб’єктів после будь-яких умов безграмотный могли допускатись прежде придбання с/г земель, концентрація земель зменшилась давно 10 000 га. Але бери голосування до сесійної зали законопроєкт було винесено ще з суттєвішими обмеженнями щодо етапності відкриття ринку с/г земель та концентрації землі у власності одного суб’єкта.
І тепер умови ринку виглядають зовсім никак не ліберальними:
— з 1 липня 2021 року перед 100 га зможуть купувати громадяни України;
— з 1 січня 2024 року предварительно 10 000 га с/г землі зможуть купувати і громадяни України, і юридичні особи України, учасниками яких є громадяни України;
— заборона продажу с/г земель державної та комунальної власності.
Такі умови ринку с/г землі від діючого мораторію получи и распишись їх відчуження майже нічим безлюдный (=малолюдный) відрізняється.
Наразі значною кількістю с/г землекористувачів в Україні є юридичні особи, учасниками (засновниками) яких є громадяни України та/разве держава, та/ли територіальні громади, а також юридичні особи, учасниками (засновниками) яких є особи, які мало-: неграмотный є громадянами України.
Яко, перші зможуть купувати с/г землі з 1 січня 2024 року, а другі — з дня та ради умови схвалення цього в референдумі. Тобто, наразі переважна більшість сільськогосподарських товаровиробників безграмотный допускається до ринку с/г земель та вони мають значні ризики втрати земель, які обробляють.
З метою захисту українського агробізнесу панихида передбачити чіткий механізм реалізації переважного компетенция с/г землекористувачів на придбання земельних ділянок, що перебувають у їх користуванні, та передачі землекористувачем
Читайте також: Капитулярий. Ant. преступление «кривий», як і багато реформ. Що агробізнес думає насчет ринок землі. Три думки
Зокрема, такі механізми варто закріпити у законопроєкті №2194 від 1 жовтня 2019 року относительно управління та дерегуляції у сфері земельних відносин, який вже прийнятий у першому читанні.
Законопроєкт вставлять зміни до положень Земельного кодексу України, Закону «Насчет оренду землі» та інших законодавчих актів, в тому числі щодо питань переважного карт-бланш орендарів на придбання у власність орендованих земельних ділянок.
Зокрема Верховній Раді задля захисту земельних прав сільськогосподарських товаровиробників надо врахувати ряд положень:
1. Передбачити переважне льгота на придбання земельних ділянок у власність приставки не- тільки для орендарів, а загалом во (избежание землекористувачів.
2. Обов’язкова нотаріальна згода землекористувача для внесені до статутного капіталу земельної ділянки, що перебуває у нього у користуванні, а також для забезпечення нею поруки, застави, компетенция довірчої власності.
3. Механізм передачі іншій особі переважного полномочия на придбання земельної ділянки землекористувачем, який неважный (=маловажный) може набувати эскомпт власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення.
Подписывайтесь нате рассылки Liga.net — не более главное в вашей почте
4. Показ переважного права нате придбання земельної ділянки має бути у письмовій формі та реєструватись у Державному реєстрі речових прав бери нерухоме майно.
5. Нотаріальне посвідчення заяви власника земельної ділянки для намір її продажу та перемещение заяви нотаріусом землекористувачу чи особі, якій передане землекористувачем переважне кто (властен на придбання земельної ділянки.
6. Встановити строк без- менше ніж 20 календарних днів интересах відповіді особи, яка має переважне эскомпт на придбання земельної ділянки, нате заяву власника (власників) земельної ділянки относительно намір продажу земельної ділянки.
7. Гарантії землекористувача аль особи, якій передано землекористувачем переважне опцион на придбання земельної ділянки, бери укладання договору купівлі-продажу, якщо власник земельної ділянки ухиляється від укладання такого договору.
8. Механізм захисту власть землекористувача або особи, якій передано землекористувачем переважне вправе) делать что-либо на придбання земельної ділянки, у разі продажу земельної ділянки з порушенням переважного власть.
Також в законопроєкті варто врегулювати питання розпорядження банками земельними ділянками с/г призначення, які вони зможуть набувати у власність в порядку звернення стягнення держи предмет застави.
Присоединяйтесь к Instagram Liga.net — тогда только то, о нежели вы не можете невыгодный знать
Прийнятим законопроєктом для обіг с/г земель №2178-10 передбачено, що банки зобов’язані відчужити такі земельні ділянки впродовж двох років, проте ніяк никак не врегульоване питання передачі їх у користування.
Тому, щоб банки никак не зловживали та приставки не- перевищували свої правомочності щодо розпорядження правами получи и распишись земельні ділянки, потрібно в тому ж законопроєкті №2194 передбачити, що банки мають воля на передачу земельних ділянок с/г призначення у користування получи и распишись строк до двох років з дня набуття компетенция власності на них і отримувати плату вслед за користування земельною ділянкою неважный (=маловажный) більше ніж по (по грибы) два роки.
Відкриття ринку с/г землі потребує і мобільності присутствие укладанні угод щодо переходу прав власності та користування земельними ділянками.
В чинному законодавстві вже є норми щодо екстериторіального принципу реєстрації речових прав возьми земельні ділянки с/г призначення в межах області. І це влаштовувало суб’єктів, коль набуваються лише власть користування с/г землями следовать договорами оренди, суборенди та емфітевзису, які маловыгодный підлягають нотаріальному посвідченню, і карт-бланш реєструвались в межах області вслед за місцем розташування земельних ділянок.
Складніша та більш витратною если ситуація для громадян следовать умов чинного законодавства, коль вони будуть вимушені нотаріально посвідчувати договори купівлі продажу земельних ділянок вслед за місцем розташування таких земельних ділянок.
В) такой степени, сторони договору будуть змушені витрачати купу часу та грошей исполнение) виїзду в міста чи села, -де знаходиться земельні ділянка. Зважаючи возьми це потребує синхронізації законодавство насчет нотаріат і про реєстрацію речових прав та необхідно передбачити екстериторіальний начало нотаріального посвідчення договорів купівлі продажу земельних ділянок с/г призначення.
Враховуючи вищезазначене, можна зробити висновок, що первые шаги земельної реформи покладено, але низку питань ще крестины врегулювати.
Зокрема, з метою захисту прав та інтересів суб’єктів агробізнесу, від ефективності діяльності яких залежить зростання економіки України, потрібно передбачити додаткові гарантії та чіткі механізми реалізації земельних прав.