17 грудня, Вeрxoвнa Рaдa тaки знизилa стaвку пoдaтку нa дoдaну вaртість пользу кого aгрaріїв з 20% дo 14%, прoгoлoсувaвши зa зaкoнoпрoєкт №3656. Пoтeнційні втрaти тaкoгo рішeння в (видах бюджeту мoжуть сягaти більшe 1 млрд грн. Дaлі oбгрунтую свoю думку.
Прo тe, щo нe тaк з ідeєю знизити стaвку ПДВ пользу кого aгрaрнoгo сeктoрa і, відпoвіднo, зaкoнoпрoєктoм №3656, я писaв раніше (можна прочитати (в).
Всі відомі мені випадки втрат ПДВ в даній справі можна поділити умовно возьми три групи:
-
операції між платником та неплатником ПДВ бери стадії проміжного споживання;
-
реалізація кінцевому споживачу;
-
в результаті ускладнення всієї системи ПДВ.
По части першому варіанту (операції між платником та неплатником ПДВ) може бути доволі багато випадків, як через, наприклад:
-
сплата орендної плати зерном (в негрошовій формі);
-
купівля насіння зернових ли молодняка особистими сільськими господарствами (одноосібниками), та сільгоспвиробниками – неплатниками ПДВ;
-
купівля фуражу тими ж самими ОСГ.
З огляду в вказані вище випадки, оцінити приблизний обсяг втрат ПДВ можна виходячи зі статистики реалізації сільгосппродукції сільгосппідприємствами по (по грибы) різними каналами реалізації.
Получай жаль, така статистика збиралась Держкомстатом тільки давно 2015 року (дивитися графік нижче) і «наші випадки» – це реалізація населенню в рахунок оплати праці, пайовикам в рахунок орендної плати та для ринку, власні магазини. Враховуючи таку структуру реалізації та зростання реалізації сільгоспвиробників з 2015 точно по 2019 роки держи 62%, оціночно обсяг реалізації населенню в рахунок оплати праці, пайовикам в рахунок орендної плати та в ринку, власні магазини та інше, склав 20,2 млрд грн, тобто обсяг втрат ПДВ складає, відповідно: 20,2 млрд грн*0,06 = 1,2 млрд грн.
Порівняно зі всіма надходженнями ПДВ (378 млрд грн следовать 2019 рік), це становить 0,32%.
Інші втрати у вигляді додаткових витрат нате фінансування касового розриву в доходах держбюджету после перехід на зменшену ставку ПДВ для того агросировини, складуть менше 100 млн грн.
Ці втрати пунктуально будуть в доходах бюджету, оборона оцінки можна дискутувати, але построение цифр буде такий.
Що ж впредь до економії бюджету в результаті зниженні ефективності схем шахрайства з ПДВ, что-то около званих «скруток», що хочуть бачити законотворці – це під великим наслышан питання.
По-перше, скрутки від цього невыгодный пропадуть. По-друге, у підприємств виникатиме касовий розрив і, як сумма, мотивація до додаткової тінізації. І ровно по-третє, ще одна ориентация ПДВ ускладнює адміністрування та бухгалтерський облік, підвищує ризик перевірок з боку податкової, що ніяким чином без- стимулюватиме підприємців по більшої відкритості і, відповідно, после збільшення надходжень від ПДВ.
Тобто в цій частині очікування законотворців можуть безвыгодный тільки не зреалізуватись, але навпаки погіршити ситуацію.
Оригінал
Любое материалы автора
Коли Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.